ui چیست ux چیست و چه کاربردی دارند؟

طراحی سایت به صورت کاملا حرفه ای

ui چیست ux چیست و چه کاربردی دارند؟

۵ بازديد
UI مخفف User Interface است. UX مخفف User Experience است سفارش طراحی سایت در مشهد استفاده از ux و ui را با یک مثال ساده متوجه خواهید شد. فرض کنید در مرحله طراحی یک آپارتمان هستیم.
کدام سمت درب ورودی باید باز شود،
برای رفتن به آشپزخانه باید از کدام قسمت عبور کنید؟ به عنوان مثال، آشپزخانه اپن علاوه بر زیبا بودن، از نظر ux کار درستی است. از آنجایی که آشپزخانه نیاز به فضایی برای نگهداری مواد غذایی دارد و از این فضا به خوبی استفاده می شود و به جای دیوار، پیشخوان یا جزیره ای ایجاد می شود که به عنوان میز عمل می کند.
یا محل سرویس بهداشتی در این خانه. طراحی جدید درب سرویس سالن پذیرایی را باز نمی کند و آن را در راهرو قرار می دهد.
همه این مثال ها مربوط به ux هستند. پس از مشخص شدن محل دقیق هر عنصر و عملکرد هر عنصر، ui می گوید که جنس درب ورودی باید چوب باشد. اگر این خالی است و دیوارهای سفید را می توان والپیپر کرد تا بهتر از رابط کاربری، یا چه و پنجره تصویر باشد.
طراح ux با توجه به هدف و ظاهر محصول، آنچه مهمتر است را انتخاب می کند و محصول را بر اساس اصولی که می داند سازماندهی می کند.
در حال حاضر طراح ux عمدتاً فضای اپلیکیشن و وب سایت را طراحی می کند، اما می تواند برای هر فضایی طراحی کند. به عنوان مثال، در فرآیند ایجاد یک لیوان شکستنی، طراح ux یک روکش پارچه ای برای لیوان بر اساس استفاده از لیوان طراحی می کند (که احتمالاً در کیف و کوله پشتی قرار می گیرد و می شکند). بنابراین ماگ به خوبی در دست قرار می گیرد و در صورت افتادن روی زمین نمی شکند
طبق تعریف ISO، تجربه کاربری یا ux به تمام احساسات، باورها، ترجیحات، رفتارها و واکنش های کاربران قبل، حین و بعد از استفاده اشاره دارد.
یکی از کارهایی که طراحان UX دائماً با یک محصول انجام می دهند، مطالعه رفتار کاربر، آزمایش و تغییر محصول است. به عنوان مثال، صفحه ای با دکمه خرید قرمز رنگ وجود دارد. یک طراح UX تضمین می کند که از هر 100 نفری که صفحه را مشاهده می کنند، 2 نفر روی دکمه خرید کلیک کنند. می تواند بسیاری از عوامل را تجزیه و تحلیل و اصلاح کند و تجربه کاربر را دوباره بررسی کند. یک تغییر ساده این است که رنگ دکمه را به سبز تغییر دهید و بعد از مدتی بررسی کنید که چگونه این تغییر منجر به افزایش تعداد کلیک ها می شود.
البته باید بدانید که بسیاری از ux بر اساس علم و قوانین ux طراحی شده اند. اما در نهایت در برخی موارد می توان تست قبلی را انجام داد.
بازار کار ui و ux
در بازار امروز طراحان ui و ux معمولاً یک نفر هستند و اگر فردی در هر دو زمینه مهارت های خوبی داشته باشد، می تواند درآمد خوبی کسب کند. هر دو UI و ux به یک اندازه برای کار با کیفیت ضروری هستند و ضعف در هر دو منجر به نارضایتی کاربر و شکست در دستیابی به اهداف می شود.
تمامی محصولات نرم افزاری تولید شده می توانند توسط طراحان رابط کاربری و ux طراحی شوند امروزه توسعه دهندگان نرم افزار بیشتر به اهمیت رابط کاربری و ux واقف هستند که بازار کار را در طراحی رابط کاربری خوب و تجربه کاربری داغ کرده است.
معرفی آموزش UX و UI
برای ایجاد یک رابط کاربری زیبا باید یک طراح گرافیک باشید. یعنی همانطور که برای ایجاد بروشور یا کارت ویزیت نیاز به استفاده از علم طراحی دارید، برای ایجاد رابط کاربری نیز به همان علم نیاز دارید، تمام این دانش را می توان در گرافیک یافت؛ علاوه بر این، به ابزارهایی نیاز دارید که مهمترین ابزار برای طراحی رابط کاربری هستند، نرم افزار Adobe Photoshop و Adobe Illustrator. Adobe xd و Figma دو نرم افزار مفید برای طراحی رابط تجربی هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.